Förslossningsberättelse

Ledsen för dåligt uppdaterad blogg, jag har nu fått snart en månad på mig att lära känna mitt lilla mirakel. Ändå har jag inte fått nog, nu hade jag iallafall tänkt berätta min utlovade förlossningsberättelse!

Den 28/6 04:00 på natten började jag känna av värkar, det var då allt började närma sig! De små värkarna höll i sig hela dagen och var mest bara irriterande.

29/6 När jag vakna blev bara värkarna värre och värre och vid 12 tiden på dagen ringde vi för att åka in till förlossningen. Där mötte mamma mig och Nico. Jag blev undersökt av barnmorska och det visade sig att jag var öppen 3 cm och barnmorskan värmde upp ett bad till mig så jag kunde sitta och slappna av ett tag.

17:00 Var jag öppen 5 cm och fick lustgas. Barnmorskan jag hade då var jag jätte sur på och sa att jag hatade när hon inte hörde, kommer dock inte ihåg varför...

21.00 Var jag öppen 7cm och fick epiduralbedövning och när den hade börjat verka kom barnmorskan jag sa att jag hatade in och sa att hon skulle sluta för kvällen och efter hon gått sa jag att jag det var synd för jag verkligen hade gillat henne till Nico och mamma, vilket dom hade roligt åt ett tag.

00:00 Var jag öppen 10 cm och nu började det verkligen närma sig! 45 min senare började krystvärkarna! Barnmorskan sa då att det va långt tid kvar och var inne hos någon annan man jag var skit arg o röt till Nico och mamma att jag kände att det var nära och att hon måste va där men när jag hade tjatat ett tag och barnmorskan fortfarande inte hade kommit bara körde jag mitt eget race och krystade när jag behövde. Ca. 10 min innan hon kom så kom barnmorskan in.

01:18 Kom våran lilla prinsessa till världen. 50cm och 3485 gram av ren lycka!

Våran Gabriella Valentina Angela Herrera Mattsson ❤️

Allmänt | |
Upp